Acest site foloseste cookie-uri pentru a imbunatati experienta de navigare. Daca folositi website-ul nostru, sunteti de acord cu salvarea de cookie-uri in calculatorul / dispozitivul dumneavoastra. Pentru mai multe optiuni cu privire la cookies, accesati sectiunea setari a browser-ului dumneavoastra.

Anxietatea - Ce Putem Face?

26.11.2021

Anxietatea - Ce Putem Face?

 

Studiile arata ca anxietatea este printre cele mai raspandite boli psihice. Aproape unul din doi romani sufera de aceasta afectiune.

 

Pentru a diagnostica si trata anxietatea, cel mai indicat este sa mergi la psiholog.

Anxietatea are totusi si o latura pozitiva, atata timp cat o avem in doze normale. Ea indeplineste un rol important pentru supravietuire, pregatind organismul pentru reactiile de lupta sau de fuga necesare in cazul unui pericol sau poate ajuta la a identificarea potentialelor probleme din viitor si, in consecinta, la a actiona in directia impiedicarii aparitei acestora.

“Este demonstrat stiintific (Curba lui Yerkes si Dodson) ca un anumit nivel de anxietate creste abilitatea de a performa, insa un nivel prea ridicat de anxietate inhiba aceasta abilitate, actionand asemenea unui obstacol. De aceea, angoasa nu este in sine negativa, insa tulburarile anxioase prezinta necesitatea de a apela la ajutor specializat.”, spune Andreea Matauan – Psihoterapeut Medicover, Psiholog AITA.

Numerosi factori pot provoca sau agrava starile de anxietate: stresul, oboseala excesiva, o boala, decesul unei persoane dragi, o schimbare majora in viata personala etc.

Exista cateva terapii alternative pe care le poti incerca si care te pot ajuta să reduci simptomele anxietății și stresului. Mai mult decat atat, acestea iti pot aduce beneficii in general, deoarece au efect nu doar asupra sanatatii psihice, ci si asupra celei fizice.

 

Practica yoga si mindfulness

Cercetarile realizate pana in prezent arata ca yoga si mindfulness au un impact pozitiv asupra anxietatii si stresului. Practica zilnica poate avea un impact profund asupra dispozitiei.

S-a demonstrat ca meditatia mindfulness imbunatateste simptomele anxietatii si depresiei dupa doar opt saptamani.

Terapiile alternative care presupun miscari blande cu focus pe respiratie, cum ar fi yoga, tai chi si qigong, pot contribui, de asemenea, la relaxare si bunastare. Avand in vedere cat de putin costa sa inveti aceste practici si faptul ca nu au efecte secundare, merita incercate.

 

Aromaterapia

Mirosul uleiurilor vegetale calmante poate contribui la reducerea stresului si anxietatii.

Anumite uleiuri esentiale functioneaza mai bine pentru unii oameni decat pentru altii, asa ca este recomandat sa testezi cat mai multe.

Uleiurile esentiale sunt un remediu la indemana oricui, putand fi luate cu usurinta la birou, in excursii, etc.

Musetelul este indicat in stari de neliniste, depresie si insomnie.

Geranium (muscata) ajuta la eliberarea tensiunii nervoase si indeparteaza amintirile negative.

Lavanda reduce stresul mental, iar lemnul de santal echilibreaza emotiile.

Rozmarinul calmeaza, avand proprietati antidepresive, iar melissa deblocheaza emotiile inimii, find indicata in stari de depresie, insomnie si anxietate.

Le puteti folosi in timp ce faceti baie, in lampa aromaterapeutica, puteti inhala uleiurile sau sa va masati cu ele, diluand cateva picaturi in ulei de migdale dulci.

 

Meloterapie

Muzica a fost folosita ca terapie inca din vremurile stravechi.

Meloterapia implica ascultarea activa sau interpretarea muzicii pentru a promova sanatatea si vindecarea.

Sunt necesare mai multe studii inainte ca recomandarile sa fie clare, dar avand in vedere costul redus si riscurile, aceasta poate fi o abordare utila pentru acele persoane care au interes in acest domeniu.

 

Terapii alternative in centre specializate

Pentru alungarea starilor anxioase, trebuie sa lucram pe mai multe planuri.

Terapiile mentionate mai sus pot fi completate in centre specializate cu:

Masajul somatic ajuta pacientul cu depresie sa-si modifice postura „cazuta” specifica suferintei. Aceasta senzatie de sustinere si sprijin ii va da pacientului sentimentul ca este mai puternic si capabil sa isi rezolve problemele.

Masajul reflexogen (reflexoterapia) este o metoda de eliminare blanda, placuta, a tuturor simptomelor mentionate, o modalitate neinvaziva de sustinere a organismului uman.

Drenajul limfatic sustine imunitatea, ceea ce il recomanda pacientului cu depresie, al carui sistem imunitar este deficitar

ZGNhYW